Dr hab., adiunkt na Uniwersytecie w Białymstoku, znawczyni twórczości Wacława Berenta (autorka monografii: Pragnienie – Symbol – Mit. Studium o „Próchnie” Wacława Berenta, Warszawa 2013; Poznaj samego siebie. O „Fachowcu” Wacława Berenta, Warszawa 2014; Życia lampy niewygasłe. Studium o „Oziminie” Wacława Berenta, Warszawa 2017 oraz opracowania debiutanckiego Fachowca w serii „Biblioteki Narodowej” 2018), recenzentka w audycji „Czytelnia” II PR, autorka Baśni o Tarnobrzegu oraz scenariuszy pisanych dla Teatru Polskiego Radia (m.in. Cisza, Warszawski wrzesień, Wiech, Ostatni list, Odyseja Xięcia, Panna S., Baśń o cudownej koronie Pani Wisły oraz złej wiedźmie Patrzałce), Teatru Telewizji (spektakl Halo, Halo, tu mówi Warszawa), Instytutu Teatralnego (Lilije. Z pieśni gminnej spisanej przez Adama Mickiewicza, JA-Aktor, Lilla Weneda). Stypendystka „Funduszu Popierania Twórczości” Stowarzyszenia Autorów ZAiKS (2019, 2021) oraz beneficjentka programu Tarcza dla Literatów Instytutu Literatury (2021). Jej teksty były nominowane do nagrody głównej na Festiwalu „Dwa Teatry” (2014, 2017, 2018, 2021); do Prix Aequo International Children’s and Youth Radio Drama Festiwal w Bratysławie (2020), a także w Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej INTERPRETACJE (2020). Laureatka Grand Prix XVII Festiwalu „Dwa Teatry – Sopot 2017” oraz zwyciężczyni konkursu scenariuszowego SCRIPT PRO 2021 w kategorii AUDIO.